Tuesday, February 15, 2011

LANGkah TERcipta

Semalam aku kelukaan,
kecewa kehampaan,
mencalar ketabahan,
mimpi yang sering ku harapkan,
menjadi kenyataan,
namun tak kesampaian.

Allah…
Inginku hentikan langkah ini,
bagaikan tak mampu untuk ku bertahan,
semangat tenggelam,
lemah daya,
haruskah aku mengalah,
namun jiwaku berbisik,
inilah dugaan.

Dan langkahku kini terbuka,
pada hikmah dugaan,
uji keimanan (menguji keimanan),
tak dilontarkanNya ujian,
di luar kekuatan,
setiap diri insan.

Allah…
Pimpinlah diriku,
tuk bangkit semula,
meneruskan langkah,
perjuangan ini,
cekalkan hati dan semangatku,
kurniakan ketabahan,
agar mimpi jadi nyata,
padaMu ku meminta.

Daku mohon agung kudratMu,
wahai Tuhan yang satu,
segalanya dariMu.


yup semalaman saya menangis seorang diri..sebelum tidur saya menangis dan menangis.. lepas meeting malam kebudayaan dan keseniaan islam tiba tiba saya rasa down sangt sangt.. saya rasa yang saya nie pengarah projek yang x guna.. x da function.. YA ALLAH.. saya kena kuat.. nak jalankan amanah yang diberi.. nak buat yang terbaik.. menangis memang penat tapi saya rasa bila menangis saya rasa lega sangat.. THanx ein sebab sudi dengar masalah saya.. dia memang bestfriend yang terbaik bagi saya even dia x reti bagi nasihat tapi bila saya dah luahkan rasa lega sangat.. saya sedih sangat.. ada 2 perkara yang buat saya rasa sebak sangat.. perkara pertama tentang projek tue dan Alhamdulilah PIka nak bantu saya..dan ein kata saya boleh buat dan mintak tolong senior.. dan saya jadi kuat sikit.. perkara kedua.. saya x taw saya salah apa tapi kenapa mesti berakhir begini.. saya dah penat menangis mengenangkan semua ini.. saya penat sangat.. pagi tadi saya nangis lagi seorang diri.. bila saya baca buku LA TAHZAN.. saya rasa lega sikit.. mungkin selama ini saya terlalu mengejar hal dunia dan terlupa sedangkan dunia hanya sementara.. dan saya x pernah rasa sunyi sebab saya ada ALLAH.. bila saya rasa down saya akan dengar lagu nie banyak2 kali.. buat masa nie x da siapa pown paham apa yang saya rasa.. hanya ALLAH yang taw.. walaupown saya luahkan tetap x da sapa yang paham.. so saya decide memendamkannya lebih baik.. biarlah saya menangis dihadapan ALLAH.. saya mesti tabah dan kuat... ini ujian dari ALLAH...ALLAH sayangkan saya sebab tue dia uji saya..:)


p/s: sekarang saya rasa lega sangat dan sedikit tenang...:)


No comments:

Post a Comment