Monday, January 24, 2011

KeNANgan PLKN

Assalamualaikum Warahmatuallah...
semenjak setahun yang lepas, saya dah lost contact dengan kawan kawan yang saya rapat masa kat PLKN dulu..kemudian, kemunculan gadis bernama AIMI NUR ATHIRAH membuat saya mengimbau kembali kenangan masa kat PLKN dulu..macam macam yang kami lalui, memang seronok.. so untuk entry kali nie saya nak mengimbau kembali detik2 masa kat PLKN dulu bersama sama kawan kawan saya terutamanya bersama CIK AIMI NUR ATHIRAH..yup..x semua orang merasai pengalaman ini.. so saya nak share sikit la cerita saya masa kat PLKN..pada tarikh 28 Disember 2009 saya dihantar oleh family ke stadium larkin.. sebb bas dah menanti kami untuk ke destinasi masing2.. dan destinasi saya ialah KEM KARISMA,KUALA PILAH N9..best x tempat dye?? hah nanti saya ceritakan..




misi mencari bas ke KUala PIlah dah jumpa dan saya agak terkejut dalam hati berkata, mak ai buruknya bus... bus sekolah kowt.. tapi nak wat macam mana kenalah naik.. lepas say gud bye kat family and lepas kiss2 pipi ngan mak and adik,saya pown naik bus sebab bus nak bergerak.. sebak didada terasa.. sedihnya... tapi x pa 3 bulan ja pown.. ok.. perjalanan mengambil masa selama berapa x ingat la tapi saya sampai sana agak petang.. dan jalan yang macam ular kena palu menyebabkan kepala saya pening daa... serius dah la pedalaman hutan kiri kanan.. ish2.. dugaan...
ok ternyata destinasi dah sampai.. buat pertama kalinya saya rasakan yang saya dah masuk hutan mana nie.. dah lah x kenal sapa2 pown even duduk 1 johor.. x pa itu ok lagi.. kami semua dibawa ke dewan makan..saya tengok meja makan tersusun pinggan mangkuk kat situ.. style kat sini, lepas makan, kami akan basuh pinggan sendiri dan akan telungkupkan kat atas meja..
lepas saya tahu saya punya kumpulan dengan nombor bilik, saya diarahkan untuk memberi handphone pada jurulatih saya.. lepastue kami dibawa ke bilik...bilik telah ditetapkan..
ahli2 dalam bilik semuanya dari negeri yang berlainan..so kena biasakan diri la..

(lebih kurang macam nie la biliknya) sekadar hiasan...

keesokan harinya, siapa2 yang baru sampai tue dibawa ke tempat logistik untuk diberikan baju loreng,baju class aka baju formal, tshirt,seluar,kasut n macam macam la..kalau nak datang sehelai sepinggang pown x pa sebab semua disediakan..
sebulan saya ambil masa nak sesuaikan diri dengan semua.. saya selesa dengan keadaan sekeliling walaupown keadaan air didalam kolah pada mulanya membuat saya rasa x nak mandi tapi air tue bersih cuma berwarna coklat.. tapi dah 2 bulan air tue jadi jernih balik... dan sebulan jugak saya amik masa dengan kawan2.. sebab saya rasa lonely sangat.. tue yang tiap kali call mak mesti nangis cakap nak balik.. apa masalah saya dengan kawan nie?? jap saya nak cerita apa yang kami buat bulan pertama kat sini... untuk masa ini, kami semua x buat aktiviti langsung.. just petang dengar dan belajar teori.. time nie memang mengantok tahap maksimum la.. sebab petang dah la dengar teori.. bebel.. lagi mengantok.. tapi best... laa best pulak tadi kata mengantuk.. best sebab dapat pakai baju loreng.. dengan bootnya, dengan tali pinggangnya..dengan bereynya.. wahhh.. dah macam askar la sehh.. smart tue.. tue aktiviti petang.. pagi pulak kami semua kena hadiri kelas.. alamak.. saya x ingat la kelas apa... tapi kelas nie bestla jugak.. tapi bagi mereka2 yang x suka tue, memang akan kata kelas tadika.. kelas nie mengajar cara berkomunikasi dengan baik,keyakinan diri n macam2 la.. untuk p kelas nie, kami kena pakai baju formal, kemeja ngan seluar slack...tapi yang saya x boleh accept sampai sekarang kena masukkan tudung dalam baju.. ish2... saya x suka betol.. kononnya smart la kowt.. lagi satu senang nak buat aktiviti x mengganggu...


saya dan kawan2.. in baju loreng...

p/s:akan bersambung ke Part 2...:)

1 comment:

  1. winduu jugakkkkkk.........
    da bwatt daa post pasal merekaa2 nih..sangaaatt winduu... :')

    ReplyDelete