Saturday, May 28, 2011

Hari Keluarga dan Angsana...

Assalamualaikum Warahmatuallah

Hari nie kat area rumah aku ada buat Hari keluarga.. sebelum tue pada sebelah paginya ada program bersihkan sungai x silap aku mcam tuelah tajuknya. Sempena selamatkan bumi kita.. ha mcm tuelah.. aku tak ingat sangat la sebab aku tak amik kesah sangat pun hal nie.. hehehe..:P disebabkan perumahan aku nie dekat dengan sungai tue yang depa buat program kat sini.. Anjuran AEON Jusco.. bagi kanak kanak pulak diadakan pertandingan mewarna.. aku Cuma niat nak temankan adik aku warna ja sebab mak aku joint depa bersihkan tempat2 nie.. lagi pun aku dah pakai comey comey x kan nak kotor kotor pulak kan.. hehehe..

Pagi tadi aku sampai mak aku suruh daftar.. What??? Aku tak nak tapi mak aku kata daftar ja sebab akan ada cabutan bertuah.. okay lah mem.. then aku daftar la.. kakak kakak yang ada kat kaunter tue bagi kupon makan pagi and lunch.. selain itu aku diberikan jugak sarung tangan dengan topi sebab depa suruh joint sekali.. hehehe.. memang tak lah.. okay pertandingan mewarna pula mula.. aku temankan adik aku.. just tengok2 ja sebab makcik makcik tue x kasi tolong apa2 pown.. aku tengok macam2 ragam ada.. diberikan masa 1 jam.. macam tak cukup ja masanya.. tak palah adik2 hangpa warna jalah ya cantik cantik kalau nak hadiah besaq.. hehehe..



Azah..:D

Aishah..:D

1 jam berlalu, ooh ya aku lupa nak bagitaw, bagi kanak kanak yang masuk mewarna nie akan dapat beg dengan tempat letak pensil.. okay la tuekan.. even x menang tapi ada gak kenangan kan kan kan..sungguh seronok jadik kanak2 nie sebab depa dapat makan jagung manis percuma dengan donut big apple.. wow.. sedap sedap apa lagi mintak lah sikit.. hehhee.. then ada cabutan bertuah.. u know what??? Aku lucky btoi la.. nombor aku naik taw.. so aku dapat la hadiah berupa tapeware yang diisi dengan oat,sabun basuh dengan shampoo kowt.. hahaha.. lawak kowt.. mak aku pown dapat jugak.. perghhh anak beranak dengan mak dapat.. hehehe...

Lepas tamat cabutan bertuah then ambik makanan pe lagi blahlah balik lah.. penat taw.. ( Macam aku pulak yang joint).. Actually petang dengan malam ada lagi.. tapi gua aku mnyerah tak nak ikut.. petang ada sukaneka.. mak dengan Azah masuk tapi aishah just jadi penyorak aja la.. hehehe.. malam ada karaoke.. memang aku tak akan pergi.. aku tak suka sangat.. duk rumah lagi best.. hehehe.. then petang tue p Angsana.. gua aku nie dah macam 1 kewajipan taw.. mesti nak beli novel bila cuti sem bermula.. nasib baik la aku tengah kering kalau tak aku borong banyak2 novel tue..

Yang paling aku suka aku dapat beli novel karya Habiburahman Al shirazy.. hangpa kenal dak????? Beliau penulis novel AYAT AYAT CINTA.. bagi caps lock biaq hangpa nampak.. hehehe .. tajuk novel tue Dalam mihrab cinta.. dah lama cari akhirnya jumpa jugak.. aku p sana dengan Aishah..adik aku dah lah kanak kanak mesti depa ingat aku bawak anak p jalan2.. hahaha... ada aku kesah bak kata nabil.. hehehe.. jalan jalan dengan Aishah.. waduh dah lama aku nak makan wafer.. pa lagi belilah tapi mahalnya... x palah dah terbeli pown.. melantak cool blog.. kongsi dengan adik comel..:D

Then pas jalan2 balik lah naik teksi.. penat nak naik bas.. lagipun Aishah pon ikutkan.. :D balik rumah layan la novel.. hehehe..

Okay lah next entry aku bebel ceritain lagi ya..:D wassalam..

p/s: sabar lah wahai ibuku atas apa yang berlaku ke atas mu..:D

No comments:

Post a Comment