Tuesday, November 9, 2010

Penang...

Salam semua..
Selamat Datang ke Penang.. haha..
Buat kali pertama menjejakkan kaki di Penang..
Buat kali pertama juga melalui Jambatan Pulau Pinang...
terima kasih kepada Liyana Zainul dan Syazwan Shah
kerana mempelawa aku ke Penang... wink...
Tak jauh pown jambatan tue dengan rumah wan...
tup tup dah sampai(Liyana Over nervous almaklum la nak jumpa bakal mertua)...:)
Bila sampai ja, Makcik a.k.a Mak Mertua Liyana jemput kami masuk..
Lagila dia tripple nervous...hehehe...
Lepas makan kami ke Queensbay..
yeay tempat yang cantik..
pertama kali buat aku dan banyak kali buat yana..hehehe..
alamak!
selipar pizool boleh putus plak dekat queensbay!haha..
terpaksa laa teman pizool cari selipar..
(tak sanggup tengok dia jalan mcm org sakit..upss sorry pizool:P)
Then kami lepak-ing dekat Jco..
makan ais krim yogurt..ohh geram dengan yogurt yang telah menyebabkan kami semua
sakit perut mlm tu..nasib badan..
bila mlm pulak, kami semua turun dari bilik, jumpa dengan pakcik a.k.a ayah mertua Liyana..
first impression aku: "oh mudanya ayah dia!"
first impression Liyana: "ini dah mcm abg-adik"
(jangan yana ngoratss ayah mertua sendri sudah laa) hehe..
malam sudah larut..(cehh ayat sastera ni)..kami tdo dulu!zzzzZZZZ....

bsoknya,lepas kami penat mengadap cik Ekonomi di meja study,
pakcik ajak kami berbasikal di hutan karpet..serious ni tak tipu..
pada mulanya aku tengok yana confident gilaa bawak basikal
then aku potong la dia..
wan plak berbasikal di blakang dgn yana dan pakcik..
(cewwah aku buat mcm pro)
aku dah taktau dah apa cerita org belakang..
aku pon penat gilerrrrrrr! boleh kurus kalau hari hari mcm ni..
smpai di puncak satu, aku punya laa excited tunggu yana, wan dan pakcik..
tup tup..aku nampak pakcik sorang je naik..
persoalan disini mana wan dan yana? ahaaa! jeng jeng jeng..
rupa rupanya, yana tak larat nak teruskan kayuhan sbb dah hampir pitam!
wan dah teman yana balik rumah..
ish ish risau aku dengan yana T___T
pakcik ajak lg aku naik ke puncak dua..
aku sumpah tak larat gilerrr!dah lah gunung tinggi gilerrr!curam gilerr!
so aku pon ajak pakcik balik..lgpun hari dah nak hujan..
dah laa aku sorang je perempuan yang masih meneruskan misi berbasikal ni..
risau jgk aku..tp nampaknya, kawan kawan pakcik sgt sgt lah baik..
bila sampai umah, aku tengok yana dah okay..fuhh lega aku!
kami makan malam..heboh jugak laa satu meja makan tu dengan gelak tawa kitorg..
(yang paling digelakkan psl yana la) haha:D
dah mcm lama aku kenal family wan ni..thanks Encik Shah Headan sekeluarga:)
lepas tu, smbung study sambil melantak burger..
aku rasa cukup sampai sini..
nak pegi makan dan teruskan ber-study with yana, wan and pizool..

p/s: aktiviti untuk next day akan di update..oh yeah!tak sabar sungguh menanti hari esok:))

No comments:

Post a Comment