Saturday, March 5, 2011

LembutNYA sekePING HAti

Assalamualikum warahmatuallah...
Alhamdulilah.. berjaya jugak saya melepasi medan dalam menghadapi peperangan dengan MANAGERIAL ACCOUNTING.. selama 2 jam saya bertahan dalam kesejukan sambil menjawab Midsem.. kesejukannya hanya Allah yang tahu.. serius sangat sejuk...sekarang nie saya berserah kepada Allah.. semoga Allah permudahkan segalanya..Amin..

yang kita tahu hati wanita nie sangat lah lembut.. okay yang kita tahu wanita diciptakan dari tulang rusuk lelaki.. tulang rusuk lelaki itu bengkok jika kita cuba untuk luruskan mesti patahkan so saya nak kata kat sini hati wanita nie bila dah keras susah untuk dilembutkan.. seperti yang berlaku pada seorang gadis nie.. ini adalah cerita benar.. setelah apa yang berlaku pada dirinya melibatkan hati dan perasaan dia membuatkannya semakin berhati hati bila lelaki yang dicintainya itu hendak berbaik pada nya setelah apa yang lelaki tue lakukan pada dia setahun yang lalu..

bila dia mengimbau kembali betapa sakitnya hati itu dia seakan sukar untuk memaafkan lelaki itu.. tapi ada sesuatu yang terdetik dihatinya.. kenapa lelaki itu beriya iya hendak berbaik dengan dia.. adakah lelaki itu ikhlas atau inginkan sesuatu darinya.. itulah yang menjadi kemusykilan dalam dirinya hinggalah kesaat ini.. namun begitu dia sangat berhati2 kerana dia x mahu menaruh hati pada lelaki itu kerana sakitnya kekecewaan itu... hanya 2 teman yang rapat dengan dia mengetahui apa yang dirasakan selama setahun itu.. kini dia bahagia bersama 2 orang temannya itu...:)

hati wanita nie tersangat lah lembut dan mudah tersentuh.. kadang2 gadis nie rasa cam nak ja get back macam dulu tapi dia keraskan hatinya... kekecewaan itu yang mengajarkan nya selama ini.. bila sendirian dan bila terfikir betapa banyak air mata yang dikeluarkan untuk lelaki itu dia rasa macam bodoh sebab menangis sebab lelaki itu.. sedangkan lelaki itu sedang bahagia dengan teman istimewa dia..itulah dia.. sekarang nie gadis itu rasa sangat bersyukur pada Allah kerana dia sudah mendapat suatu ketenangan dari Allah...:)


dia menyerahkan jodohnya pada Allah.. and dia ada menyukai seorang hamba Allah itu dalam diam walaupown hamba Allah itu tidak mahu dia menaruh hati pada dia.. hehehe..:) gadis itu kata pada saya.. menyukai seseorang itu dalam diam lebih seronok... hanya Allah dan dia sahaja yang tahu.. dia mengatakn juga walaupown hamba Allah itu ingat dia dah x dianggap istimewa dalam hati gadis itu tapi gadis itu tetap menyimpan hati padanya.





gadis itu yakin mesti ada sebab kenapa hamba Allah itu buat sedemikian.. :)mungkin hamba Allah itu mahu dia fokus pada pelajarannya and then hamba Allah ini akan melamar dia lepas dia tamat pengajiannya.. wah so sweet.. then hati saya berkata semoga apa yang dikatakan nya itu menjadi kenyataan..:) Amin..


itulah ceritanya.. sebab itu wanita nie sikit sikit menangis macam saya.. hehhee.. saya nie sensitif sikit orangnya.. cepat betul air mata meleleh.. hahaha.. tapi saya taw Allah dan Liyana sentiasa ada disisi saya.. kawan kawan saya bnyak yang sokong saya.. :) Syazana Norshah yang jauh dimata dekat dihati.. :) rindu awak sangat2..






rasanya banyak dah menaip untuk entry kali ini...:)
saya ada kerja nak buat nie... doakan semoga gadis yang saya ceritakan itu mendapat kebahagiaan nya:) terima kasih membaca entry saya.. salam sayang dari saya buat anda semua...:)

p/s: x taw nak kata apa.. speechless...:)

No comments:

Post a Comment