Monday, January 30, 2012

isu Baucar 1 Malaysia


Assalamualaikum warahmatuallah..

Selamat pagi dan salam 1 malaysia. 2 3 hari nie kita asyik dengar cerita tentang jual baucar. Dan semalam yang amat memalukan adalah segelintir tapi bukan semua pelajar telah menjual baucar tersebut. Bagi sesiapa yang menjual baucar,akan diambil tindakan penjara 5 tahun. gila argh... daripada kau duduk penjara 5 tahun baik ko p study.

Hanya kerana baucar tue kau kena tangkap,itulah. kerajaan bagi kita kemudahan gunakan lah dengan sebaik mungkin. kalau kau tak nak baucar tu,kau boleh bgi kat adik kau ke,saudara mara ke,jiran tetangga ke.kalau kau kaki novel,baik kau beli novel banyak banyak. akai x dak ka?? tak pasai pasai kena tindakan penjara 5 tahun.

Baucar yang aku dapat aku belum gunakan lagi,sebab sekarang tengah cuti semester kan so nanti naik sem aku nak beli buku dengan guna baucar tue. Alhamdulilah dengan mendapat baucar nie sekurang kurangnya kurang lah sikit bebanan PTPTN aku. hehe.. mungkin nanti duit PT tue aku dapat beli printer,so dapat la buat penjimatan dari segi percetakan nota nota dan latihan. :)


contoh baucar 1 malaysia diambil dari google.

aku sebagai seorang student,jika kerajaan bagi baucar buku untuk setiap sem lagi bagus kan.. hehe.. tapi aku bersyukur sangat sebab dapat baucar nie. Yalah ayah aku masih perlu menanggung 4 lagi adik2 aku yang masih belajar,at least dapat kurang kan beban beliau.

jadi bila orang dah bagi kita kemudahan,gunakan lah dengan sebaik mungkin okay..
dan setiap masalah pasti ada penyelesaian nya walaupon ambil masa yang lama..

wassalam..



No comments:

Post a Comment