Monday, January 30, 2012

21 tahun


Assalamualaikum warahmatuallah...

Ni entry ke 2 yang aku buat untuk pagi ni dan hari ini. bila mood untuk post dah datang memang tersangat rajin lah kan,bila dah malas nak menaip rasa malas betoi. Bila aku balik cuti kali nie,aku dapat taw yang ada beberapa kawan aku akan mendirikan masjid,iaitu berkahwin. Alhamdulilah sampai sudah seru mereka untuk bernikah dan menjadi seorang ibu dan isteri yang baik buat suami mereka.

hari itu,aku breakfast dengan mak and ayah aku,almaklum la dah lama tak lepak dengan mereka,so banyak lah benda yang diceritakan. tiba tiba keluarlah 1 cerita yang ada jiran aku,kawan aku masa sekolah nak kahwin dalam hujung bulan 3. tapi tak peliklah sebab dia dh bekerja,cuba kalau aku kata aku nak kahwin memang melenting la mak dengan ayah aku.

sebab mak dah meletakkan beberapa syarat,iaitu kalau nak kahwin,bila kau dah grad dan dah ada pekerjaan. Time tue kalo nak kahwin dipersilakan.. tapi calon pun tak ada. hehe.. itu tak payah la risau sebabkan Allah dah tetapkan jodoh kita. kan. and mak aku kata,aku nie dah 21 tahun masih tak ada boyfriend sebab adik aku yang umur 19 tahun tue dah ada.

nampaknya dia kahwin dulu la dari aku, hehe,, itupown bila dia dah grad and kerja. Sekarang masih kat matrik. Sebenarnya bila kita dah semakin dewasa nie walaupown masih berumur 21 tahun,aku merasakan yang aku bukan nak cari seorang lelaki untuk dijadikan kekasih tetapi aku nak cari seorang lelaki untuk dijadikan seorang suami yang bertanggungjawab dan penyayang.

melalui pemerhatian aku,ada sesuatu yang aku takutkan dalam perkahwinan. Aku takut jika lepas kahwin nanti suami tue akan berubah perangai macam jadi lebih baran sedangkan dulu dia penyayang. Hah macam tue la. Aku selalu berdoa pada Allah semoga aku diberikan seorang suami yang penyayang dan bertanggungjawab,yang bertolak ansur. Sebab tue la sampai sekarang masih x da siapa siapa.




Lagi 1 aku nak bercinta lepas kahwin sebab lagi indah dan sweet sangat kan. memang aku ada kawan jugak dengan insan bernama lelaki nie,tapi aku lebih selesa untuk berkawan sebab bila kita tiada perasaan dekat diorang kita akan rasa biasa,tak perlu nak malu malu lah. Tapi bohong la kalau aku kata yang aku tak tertarik pada seseorang tue.

Yup aku admit yang aku ada suka someone,tapi hanya di simpan didalam hati. hanya kawan kawan aku ja yang taw. lebih baik kita simpan kan daripada kita luahkan sebab nanti kalau dia taw aku suka dia,aku takut dia rasa tak selesa,sebab tue tak payah bagitaw kan.aku kenal dia masa dia joint program aku.

biarlah Allah yang mengatur semuanya. Perancangan Allah maha hebat dan yang terbaik.
Kepada yang akan berkahwin,selamat pengantin baru.

InsyaAllah semoga Allah memberikan jodoh terbaik buat kita, Yang beriman,berilmu,penyayang dan bertanggungjawab.


wassalam.. :D


No comments:

Post a Comment