Thursday, June 2, 2011

Dalam Mihrab Cinta

Assalamualaikum Warahmatuallah..

Hari tue aku ada bagitau kan yang aku beli novel DALAM MIHRAB CINTA..dalam post yang lepas.. then hari tue aku p kipmart sebab nak isi form kerja.. untuk makluman aku akan megisi masa lapang aku dengan bekerja ya.. boleh jugak tolong mak aku ngan ayah aku sikit.. dapat beli handphone baru.. okay its enough.. tersasar sat ke tempat lain.. masa kat kipmart ada dvd cerita nie.. so aku dengan hati yang gembira tak terkata+excited amik dvd tue dan bayar.. novel tak habis baca lagi.. tidak mengapa... nanti aku nak beli yang original punya.. heee...:D



Excited sungguh aku nak tengok movie nie.. sebab... movie nie dari novel dan penulisnya adalah HABIBURAHMAN AL SHIRAZY... aku suka baca novel karya beliau.. islamik dan memang mantap... siapa siapa yang belum dapatkan sila sila la beli 1.. :D dan sebab ada pelakon kegemaran aku.. hehee.. kalau aku bagitaw tak tahu la hangpa kenal dak.. sebab pelakon nya dari seberang...dia selalu berlakon sinetron..

nielah pelakon yang aku minat tue..:D


Cerita dia memang best.. aku ceritakan sikit naa.. cerita nie mengisahkan tentang syamsul yang belajar kat Pesantren Al Furqan.. suatu hari berlaku 1 kes kecurian. Sebenarnya Burhan yang merancang kecurian tue.. dia nak sabotaj syamsul agar dye dituduh mencuri.. Burhan mintak tolong Syamsul ambilkan dompet yang tertinggal kat almari,then Syamsul p la ambil.. pada masa yang sama, ada 2 orang macam spy sembunyi kat bilik Syamsul nie.. then depa ingat Syamsul nak mencompet(curi) depa pun teruih la tangkap Syamsul.. Syamsul dituduh mencompet sedangkan dia adalah korban fitnah(mangsa fitnah).. hukumannya Syamsul dibuang pesantren dan dibotakkan..

Kemudian keluarga syamsul datang dan membawanya pulang.. mereka pun mentuduh syamsul mencuri.. kecuali mak dan adik perempuannya iaitu Nadia.. mereka tetap menyokong Syamsul tapi pada masa yang sama mereka seolah ragu dengan Syamsul. Syamsul decide untuk pergi dari rumah dan akan pulang 1 hari nanti.. dia pun keluar dari rumah dan pergi ketempat yang dia pun tak pasti..disebabkan wang yang dia ada dah habis dan teramat amat lapaq dia tiada pilihan lain selain mencompet.. dia dah cuba merayu untuk berhutang tapi tak diterima.. hmm adakah Syamsul akan menjadi pencompet(pencuri) untuk selamnya?? Ha.. jadi silalah beli novel dia ya.. terima kasih.. :D

Dalam novel nie turut dimuatkan kisah cinta antara silvie dan Syamsul... and macam macam la.. memang best.. tak excitedlakan kalau aku bagitaw ending dye.. so hangpa tengok la naa..

Ketika entry nie dibuat aku sedang melayan lagu DALAM MIHRAB CINTA by Afgan..:D


p/s: sesungguhnya Allah menciptakan wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik..:)

No comments:

Post a Comment